Monday, April 6, 2009

Percikan luar biasa matahari & Tekad Abg Dom!



apa khabar anda sekalian? harapan ku agar kalian semua sehat sejahtera hendaknya. sudah agak lama aku tidak mengirim entri. jadi entri pertama untuk bulan ini, aku ingin mengulas sedikit sebanyak 2 filem yang ku tonton minggu lepas. Mengetahui (Knowing) dan Pantas & Garang 4 (Fast & Furious 4).


Knowing. Masa aku nongkrong aritu tu cuma ada 4 penonton saja dalam pawagam itu. Kalau aku sorang ja nongkrong kompom nya sik maok bagi aku tengok. Nasib juga bukan cerita hantu. Baiklah. Agak terhibur aku menonton filim ini. Apatah lagi aku memang suka jalan cerita sebegini. Kehancuran dunia. Bermula dengan sekeping kertas yang punya tulisan nombor-nombor yang berlarutan. Rangkaian barisan no. yang ditulis oleh seorang budak 50 tahun lepas merupakan ramalan kepada kemusnahan-kemusnahan yang bakal berlaku pada masa depan. Agak teruja aku menonton tapi aku terpaksa mengorbankan 5 minit ku kerna perutku molah hal indah masa tgh syok menonton. Part paling best bila 'belon' terhempas itu. gila babas. macam real aja.


Dan aku tidak menyangka dan tidak pernah terlintas dalam fikiranku. ada UFO indah dalam ceta tk tek. haha. tp aku sik kesah. ada ufo lagik la aku suka. Dan paling best, endingnya, bumi hangus akibat percikan luar biasa matahari ya tek. musnah semuanya. 4/5 bintang.

Siangnya aku nonton Knowing. Malamnya aku nonton pula FF4 dengan Wak Sugeng. Sebermula cerita saja dah ada aksi luar biasa! hah! Rasakan! Agak seronok menonton filem ini. Ini barulah Pantas dan Garang! Tekad abg dom selepas kematian kekasihnya memang tidak dapat dibendung lagi. Akhirnya dengan mudah dia melenyek si Fenix dengan kereta nya tek. Masa last scene itu. Terus urang yang menonton di dpn kami itu menyebut 'bye-bye' bila melihat saja watak pak saok itu penyet dipirit keta. Agak seronok jugalah menonton filim ini kerana tiada part yang membosankan (rasanya). Aku pun malas dah nak naip2 ini. Jangan lupa saksikan sendiri ya. Seronok itu. Mesti anda suka akan watak Braga nanti, percayalah! 4/5!

10 comments:

  1. yup...
    mula2 siaran sudah lawak...translation : pantas dan garang 4
    teruja aku ngga keta dak eh.

    knowong pun aku dah ngga
    tp ala2 kurafat ada wak tangga ku..tp biasa la cita omputih..
    i loike...

    waiting for tranformers

    ReplyDelete
  2. bercadang mahu out from blog and open other blog...tp rah-shii-a

    ReplyDelete
  3. satu pun lum tgk lagi tapi X men dah lar..leh lah tahan citer dia.

    ReplyDelete
  4. marilah melayan entri ini bersama alunan terrapin dr bonobo sambil goyangkan kepala kekiri dan kekanan.

    ReplyDelete
  5. apijah: if u want it to be rahsia get a diary or a journal as ur eyes only can review

    tak payah

    ReplyDelete
  6. dont out
    in!

    anyway, belum nagga any two (2) of the movies. sikda masa.

    knowing...mungkin saya akan suka cerita itu. f&f4 mungkin tidak berminat. bart mungkin berminat la sbb dia kaki moto. tangga jak keta abis diturbo nya. Nos jak sik pasang.

    ReplyDelete
  7. si lazer azwan ali amboi3x:
    amboi3x! dah buat review pulak cik abang kita ni ya?sejak bilani...takpelah dek non...jangan kau mulut neraka mcm sesetengah artis tu diva tak suka tau.
    diva cuma tidak menonton knowing kerana tiada masa.bulan ini diva hanya menonton race to witch mountain dan fast and furious sahaja.diva menunggu g.i joe.

    hah!rasakan...apa seal2?hah rasakan...ra!..sa!...kan!...

    ReplyDelete
  8. encik Cursive, ada review anime2 baru ka??
    hee. (^__^)

    ReplyDelete