Thursday, March 12, 2009

Dragonball Evolution


aku baru saja pulang bersama rakan2 menonton Dragonball Evolution. mungkin ada di antara anda yang tidak berpuas hati, mengutuk dan mencaci cerita tersebut. rata-rata sahabat-sahabat saya tidak berpuas hati menonton filim gambar tersebut. 'ada yang kata karya tidak original', 'tidak kurang pula ada yang mengutuk jalan cerita tersebut', 'seluar goku macam orang nak pegi bershuffle' dan macam2 lagi'. Tiba-tiba sekumpulan wartawan datang menerjah dan menemuramah kami. Saya yang pada masa itu sedang sibuk membalas pesanan ringkas dari seorang teman tiba-tiba diajukan mic dan terus dihambur dengan soalan-soalan berikut.


apakah perasaan anda selepas menonton filem tersebut?
(sambil mengontrol muka) selepas menonton filem tersebut saya agak teruja melihat adik2 manis dalam filem tersebut, nak kata gembira tak juga, tak gembira pun tidak juga. macam2 adalah. saya memang telah menjangkakan jalan cerita tersebut memang lari habis dari karya ori cerita tersebut. ini kerana saya telah mengikuti perkembangan pembikinan filem tersebut agak lama di laman web dbthemovie.com sebelum keluarnya cerita ini. jadi saya tidak memberikan harapan yang terlalu tinggi kepada filem ini kerana tidak mahu kecewa sangat.

apakah kelemahan dan kekuatan filem ini?
baiklah. bagi masa 10 saat untuk saya recall balik jalan cerita tersebut. ok. kelemahan filem ini mungkin masanya yang terlalu pendek, aksi cerita yang terlalu padat hingga menjejaskan jalan cerita tersebut, filem yang mungkin tergesa-gesa untuk disiapkan (mungkin dateline dah dekat), oleh kerana terlalu padat dan masa yang pendek maka jalan cerita jadi macam ntah apa-apa. mungkin cerita ini perlu diadun dengan lebih baik. sekiranya tayangan filem ini dipanjangkan kepada 3 jam seperti filim Lord of the Ring mungkin (MUNGKINLAH) filem ini boleh memuaskan hati saya. kekuatan cerita ini pula, mutiara naga itu sangat kacak, gadis2 manis bolehlah tahan, basikal goku di awal filem nampak raget. hero yang membawa watak goku itu mungkin boleh ditingkatkan lagi prestasinya dalam sekual kedua yang akan datang.

"lucu juak goku tek o" kata gadis itu.
si dia tersenyum manis dan masih berbicara mengenai Dragonball Evo.

apakah pesanan anda kepada mereka yang belum menonton Dragonball Evolution?
kepada mereka yang belum menonton filem ini, alamilah sendiri pengalaman menonton filem ini. jangan dengar apa kata mereka yang mengutuk filem ini. bagi saya, filem ini bukan tak bagus, boleh tahanlah menghiburkan. Sekiranya anda pergi menonton bersama teman tersayang, bolehlah kamu saksikan si dia bergelak ketawa mesra dengan manisnya pada scene2 yang agak luchu dalam filem ini. sekurang-kurangnya si dia terhibur. tapi itulah. . . .saya nak buat rambut macam Gokulah esok.


selesai saja temuramah itu. saya dan rakan-rakan telah disuruh untuk berbaris dan menunjukkan isyarat bagus sambil menyebut 'Dragonball Evolution. . .BESTTTTTTT~' secara beramai2 sambil tersenyum manis memandang kamera yang sedang merakam.

12 comments:

  1. 1st impression aku nangga iklan tok:

    "EH NEY MUKA JAPANESSE????" (-_-)

    ReplyDelete
  2. ku bercadang mok nangga..hehehe.. thnx for the komen for this movie..now dapat la bayang2 kit2 cita ya..

    ReplyDelete
  3. Ndang bepukek sik ngajak aku nangga!!!

    ReplyDelete
  4. biasalah kalo cite dari jepun adapt by mat saleh, jd tunggang langgang. yelah, nak nampak cam cite tu dari mereka. sa hari2 nampak poster cite ni terpampang besar di federal highway.

    tapi cara handle press tu memang power & pro lah..

    ReplyDelete
  5. marcella: goku orang saiya. . .nya bukan orang jepon.haha.

    ken: ait. no problemoes~ hehe. . .

    sugarush: hahaha.boh manas harm. mun ko maok, lak ku ngan kau nangga gik ok?

    shitsurei: itulah shitsurei, penangan hollywood memang membawa bahana kepada karya asli cerita tersebut. betul. promosi memang gempak siot.

    ReplyDelete
  6. sugarush: hahaha.boh manas harm. mun ko maok, lak ku ngan kau nangga gik ok?

    auu...manja you...
    aku mikir...
    aku mikir....
    aku mikir.....

    *goku boleh dating di bawah bulan purnama

    MA FU BAAAA!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. hahaha..u make me wanna watch it now!

    ReplyDelete
  8. betul, kamu ada hujahnya..goku adalah orang saiya..hmmmm..maybe agak sukar pihak produksi filem mahu cari japenese yang berotot(OHH~sugoii^^) seperti si orang putih yang memegang watak hero itu..mahu BERDARAH HIDoNG saya melihat otot dia yang berurat2!!! KiMOOOOOOOOOCHiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
    LOVEEEE TAUFUUUUUU!!!! XD

    ReplyDelete
  9. 1kcl: nang sikda komen sik berbaur~ ~ ~

    vivian: pegilah nangga rissa, lepas ya padah gney pendapat saudari..hehe

    marcella: yalah tek, rasanya sebelum goku bena2 dapat jadi super saiya ke-2 yang melampaui orang super saiya ya, nang macam hulk la badannya...

    cool~ (sebut ekot stail goku hollywood)

    ReplyDelete
  10. goku telah dikacangin.lemayan.dikacangin.lemayan.

    "abang random vs abg aksi tangan!"

    - aku belum biasa gilak main MAKEI TUK...---> sila highlight MAKEY TUK.

    ReplyDelete
  11. hahahahahahaha!

    aksi tangan goku ketika belajar kame hame ha juga

    chukup lemak! aksi TANGAN~ ~ ~ ~

    ReplyDelete