Wednesday, January 28, 2009

Selamat Tahun Lemboo.


"The Ox is thought to be the sign of prosperity through fortitude and hard work. The Ox is a power sign, like the Rat, Snake, Dragon, Tiger, and Monkey. They're quite dependable and possess an innate ability to achieve great things. As one might guess, such people are dependable, calm, and modest. Like their animal namesake, the Ox is unswervingly patient, tireless in their work, and capable of enduring any amount of hardship without complaint." (From Wikipedia, the free encyclopedia)


Okey, introduksi tersebut aku copy paste ja dari wikipedia. Nampaknya tahun ini, tiada rumah rakan-rakan cina yang dilanggarku. Dalam byk2 member cina akulah, aku rasa rumah saudara Chow lah mendapat undian tertinggi setakat tk. Tapi dah dua tahun aku miss main mercun masa malam tahun baru ya, termasuk tahun tok. Best woo, mercun nang sukati nikam jak. Utk pengetahuan semua, bapa Chow tk bekas kepalak kongsi gelap. Tatu naga arumbulak berbelit kat badan. Kinek tk bapaknya dah insaf. Dah bisnes dah. Joging petang2, main badminton. Jaga kesehatan. Bapak nya lah idola aku masa aku molah persatuan kongsi gelap di tempat tk. Aku nang lamak dah berangan2 nak jadi leader dalam kongsi gelap tk. Gambar dibah ya gambar aku ngan kuncu-kuncu ku sukses misi pertama mek orang. Rindu ku zaman tk.



Jadi sik heranlah mun mercun nang sik habis dimain, arum bulak dapat pake main 2-3 kali gik tahun baru cina gik. Mun dah kepak main, nikam2 mercun tek, duduk lepak2...time duduk lepak ya, ada lah orang dengan slumber taik nya ngkah mercun bom ya betul2 depan muka kita nak melepak ya. Kita nangga mercun bom depan muka apa lah gik nak dipolah, lariiii lah..mun aku mesti berlari sambil menutup kedua belah telingaku. Adrenalin yang mengalir, melahirkan keseronokan. Tapi kadang2 keseronokan mampu membawa padah. Tapi nak aku heran, time tahun baru cina sikda ku dgr kes putus memutus tgn akibat bom buatan sendiri. Mun ari raya eboh ceta lah.




Pendek ceta tek, berseronok biarlah berpada2. Gambar atas ya diambik masa CNY tahun 2006 sik salah ku (dari kiri : ogent, chow & aku). Nasib bait gik da d photobucket. Area masjid ngan flat nang penuh ngan asap. Bunyi time ya nang sa feel main Call of Duty 4! Dum~ Doom~ Tratttttt~ traaaattttt~ Kepada blogger2 berbangsa cina mahupun bercampur campuran riang ria bau bau bacang dengan darah cina di badan maseh belum terlambat utk aku mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada anda semua, di mana saja anda berada.


p/s : Bapa Chow bukanlah kepalak kongsi gelap. Cerita bapak nya gengster tek hanya rekaan semata2. Chow, mun ko baca tk, eboh manas2 ok..hehe.

6 comments:

  1. aok..maseh~ knl juak ngan chow..nang femes chow tk

    ReplyDelete
  2. gambar yang pertama itu (writing in cursive) itu bukan gambar saudara mancut api ka?pancutan berapi di malam CNY.

    ReplyDelete
  3. sidak cina sikda molah meriam bambu..ney ndak sik putus..coba ada, penoh spetal

    ReplyDelete
  4. setuju saya dengan pendapat awak ahmoy~

    ReplyDelete
  5. saudara sugent~ kamu memang legend!

    ReplyDelete